درمان قارچ ناخن

در اولین کلینیک درمان ناخن ایران ، برای درمان قارچ ناخن ، ناخن کشیده یا سوزانده نمی شود
این روش بسیار قدیمیست و به بافت ناخن آسیب وارد می کند
درمان قارچ ناخن با آخرین روش درمانی اروپا و با به روزترین تجهیزات بدون درد انجام خواهد شد.

قارچ ناخن ، عفونتی است که از طریق ترک در ناخن یا برش‌های موجود در پوست وارد گوشت ناخن می‌شود. این عفونت می‌تواند رنگ ناخن را تغییر داده یا آن را ضخیم‌تر نماید و عفونت قارچی می تواند صدماتی را نیز به ناخن وارد کند.

از آنجایی که انگشتان پا اغلب گرم و مرطوب هستند، قار‌چ‌ها به خوبی در ناخن رشد می‌کنند. اگر عفونت قارچ ناخن به صورت درمان نشده رها گردد، عفونت قارچ ناخن می‌تواند به سایر بخش‌های ناخن، پوست یا حتی خود ناخن گسترش یابد.

ناخن عفونتی بر اثر قارچ ناخن معمولا ضخیم‌تر از بخش‌های عادی است و می‌تواند شکلی عجیب و تاب خورده به خود بگیرد. این گونه ناخن‌ها در اثر قارچ ناخن گسترش یافته معمولا زود می‌شکنند.

اینگونه قارچ ناخن معمولا به پوست اطراف ناخن نیز سرایت می‌کنند.

درمان این بیماری به نوع قارچ و مقدار عفونت بستگی دارد. اگر دچار این مشکلات هستید زودتر به کلینیک درمان ناخن عسمران مراجعه کنید تا پس از بررسی قسمت آسیب دیده ناخن پا و قارچ ناخن برداشته شود و درمان قارچ ناخن پا آغاز شود.

عفونت قارچ ناخن که درمان نشود ، می تواند به اطراف ناخن، پوست پا و حتی ناخن ها و انگشتان دیگر سرایت کند.

قارچ ناخن عارضه ای شایع در پای ورزشکاران است.

در افراد سالم ،  قارچ ناخن در اکثر مواقع به‌ خاطر تعریق و رطوبت ایجاد می‌شود. یکی از مکان‌های اصلی انتقال و ایجاد قارچ ناخن ، استخرها یا باشگاه‌های ورزشی هستند. مراجعه به سالن‌های زیبایی که بهداشت را رعایت نمی کنند نیز عامل دیگری برای ابتلا به قارچ ناخن است و امکان انتقال و ایجاد قارچ وجود خواهد داشت.

در بسیاری از موارد هم ورزشکاران بیشتر از افراد دیگر به دلیل پوشیدن کفش‌های تنگ و ضربه خوردن به ناخنشون در معرض ابتلا به قارچ ناخن هستند.
سن بالا و ابتلا به برخی از بیماری‌ها مانند ایدز، انواع دیابت‌ ، سرطان، پسوریازیس ناخن احتمال ابتلا به قارچ ناخن را افزایش می‌دهد.

علائم قارچ ناخن

اگر یکی از علامت های زیر و یا بیشتر را در ناخن های خود داشته باشید، مبتلا به قارچ ناخن هستید و باید هرچه سریع تر به کلینیک درمان ناخن جهت درمان قارچ ناخن خود مراجعه کنید :

- ضخیم شدن غیر طبیعی ناخن ها
- شکنندگی ناخن ها
- تغییر شکل و ظاهر ناخن
- تیرگی و از بین رفتن درخشندگی ناخن

موارد بسیار خطرناک قارچ ناخن که باستی حتما در اولین فرصت درمان قارچ ناخن شروع شود :

هرچه زمان درمان قارچ ناخن طولانی تر شود ، ناخن ضخیم تر شده و تغییر شکل می دهد و باعث احساس درد شدید می شود به قدری که راه رفتن و پوشیدن کفش بسیار مشکل می شود.
در بعضی قارچ ناخن باعث می شود پوست ، قرمز و ملتهب شود و احساس خارش، آزاردهنده ترین مشکل خواهد بود. قارچ ها همچنین می توانند منجر به عفونت های تناسلی شوند.
اگر عفونت قارچی ناخن انگشتان پا به پوست پا بیماران دیابتی گسترش پیدا کند باعث ترک و شکاف می شود ، شرایطی که باعث التهاب، تورم و قرمزی پوست می شود.

در موارد شدید عفونت می تواند به خون وارد شده و تهدید کننده زندگی بیمار دیابتی باشد .

در مورد قارچ ناخن به این مورد توجه کنید که :
ممکن است قارچ از یک ناخن به ناخن دیگر سرایت کند و به سایر افراد خانه نیز منتقل شود

یکی از دلایل ایجاد قارچ ناخن انجام کاشت ناخن است . در این روش زمانیکه سوهان کشی بر روی ناخن زیاد انجام شود و به گوشت زیر ناخن برسد ، به دلیل ایجاد زخم های ریز امکان ایجاد قارچ ناخن بسیار بالا خواهد بود.

09120729107